On The Road, Chicago - Memphis, 950 km
(Kirjoitettu 5.7.2012) Tässä istutaan nyt aamupäivää
Buickin kyydissä matkalla Buffalo Grovesta kohti ensimmäistä
pientä pysähdyspaikkaa St. Lousissa. Matkaa St. Louisiin on vielä
noin 250 mailia. Road Trip aloitettiin tänä aamuna puoli
yhdeksältä, vain puoli tuntia aikataulusta myöhässä.
Suunnitelmassa on ajaa tämän päivän aikana Memphisiin asti jossa
oleskellaan kaksi päivää.
Tässä kohti matkaa on ihanan levännyt
olo. Sitä samaa ei voinut sanoa vielä pari päivää sitten.
Matkustettiin 30.6. Greyhoundilla ihanaisesta New Yorkista yöbussilla
Buffaloon. Bussi lähti New Yorkin Greyhound-asemalta läheltä Times
Squarea puoli yhdentoista maissa illalla. Jonotus sekavan tuntuisessa
jonossa oli kamalaa. Sinne vain jonon jatkoksi
ihmetelemään ja jännittämään sydän kurkussa mahdutaanko
bussiin mukaan, vaikka toki meillä liput oli netistä etukäteen
ostettuna. Siinä kävi Greyhoundin mies laskemassa ihmisiä ja
ilmeisen hyvältä näytti. Kaksi reissulaista yritti ohittaa meidät
jonossa, sanottiin ihan ystävällisesti että jonon perälle vain.
He kuitenkin tulivat taaksemme, jos eivät olisi tulleet niin eivät olisi mahtuneet
kyytiin. Hyvä heille.
Bussi oli suht siisti ja penkit hyviä.
Emme kertaakaan greyhound matkojen aikana päässeet miehen kanssa
istumaan vierekkäin. Ensimmäisellä greyhound-tripillä istuin
23-vuotiaan tytön vieressä. Se olikin hyvä juttu se.
Mielenkiintoista jutusteltavaa riitti. Tyttö oli yksikseen
matkaamassa mantereen halki. Hän oli koko matkan Los Angelesista
tullut itään päin pelkkiä Greyhoundeja käyttäen. Tyttö oli
jatkamassa matkaa Torontoon, harmi että missasin hänen
päätepisteensä. New York se ei ollut. Miehenkin reaktio oli, että
wow kun kuuli tytön matkasta. Joka kerta Greyhondin lähtiessä
liikkeelle kuljettaja kertasi säännöt. Joka kerta tähdennettiin
varovaisuutta poistuessa tauolla kyydistä ja että matkakumppaneita
ei saa häiritä. Samoin huumeiden käyttö oli kielletty (no kidding, haha). Lähtö
New Yorkista sujui todella joutuisasti. Ei mennyt kuin hetki, ei
yksiäkään liikennevaloja ja oltiin jo moottoritiellä. Tästä
näkee mitä etua on maksullisista teistä.
Saavuimme aamulla piskuiselle Buffalon
linja-autoasemalle. Siellä odottelimme reilun tunnin Niagara
Fallssiin lähtöä. Buffalosta Niagara Fallssiin oli noin 50 minuutin
matka. Tässä kohti silmät vielä jotenkuten pysyivät auki. En yön
aikana ollut nukkunut kuin silmäyksen. Väsymys oli hurja. Olimme
juosseet suoraan Staten Islandin ferryltä New yorkissa pienen ruokatauon jälkeen
bussiasemalle. Kukaan ei ollut käynyt suihkussa sitten eilisen
aamun. Buffalon asemalla oli kuitenkin vessa, ei niin kaksinen, mulla
siellä sai harjattua hiukset ja hampaat sekä pestyä kasvot. Dödöä
kainaloihin ja menoksi.
Niagara Fallssissa suuntasimme heti
minnekäs muualle kuin putouksille. En ole koskaan nähnyt sellaisia
luonnonvoimia kuin siellä. Se massa jolla vesi vyörysi alas oli
huima. Teimme retken putouksien alle. Se on valehtelematta yksi
parhaimmista elämyksistä ikinä. Siellä kahden sateenkaaren alla,
ja vesimassojen vyöryessä vieressä olo oli hyvin pieni ja nöyrä.
Saimme yhdessä kohtaa kastella varpaamme Niagaran putouksen veteen,
se oli ihanaa. Luulin veden olevan kylmempää mutta se olikin
tosi lämmintä.
Iltapäivällä kävimme syömässä Dj
Fridayssissä. Kaikki ihastuimme paikan herkulliseen alkupalaan,
itsetehtyihin chipseihin kuorrutettuna cheddarjuustolla ja
pekoninpaloilla, nam. Miehet mainitsivat heidän
hampurilaisaterioidensa olleen pettymys alkupalaan verrattuna. Tuosta
jäi hyvä maku suuhun. Budweiserit ovat maistuneet täällä
reissussa aika hyvin ja Starbucksin Iced Caramel Macciattosta on
tullut suorastaan uusi intohimoni. Helle New Yorkin, Indianan ja
Illinoisin osavaltioissa on uutisoitu tänä kesänä uutisissa asti.
Eräänä aamuna Buffalo Grovessa annettiin yleinen hälytys, se
ilmoitti kaikille ihmisille että helle tuona päivänä on
vaarallisen voimakas. Onneksi emme matkaa ole edenneet alkuperäisen
suunnitelman mukaan. Olisimme olleet Washingtonissa kun sinne iski
kova ukkosmyrsky. Miljoonat ihmiset olivat jääneet ilman sähköä.
Ruokailtuamme alkoi silmäluomia
painamaan erittäin pahasti. Ihan oikeasti huimasi ja heikotti se
raastava väsymys. Matkasimme Niagara Fallssin puistoon ison
lehmuksen alle ja otettiin kahden tunnin päiväunet. Olo oli kuin
toisella ihmisellä power napin jälkeen. Siitä käpöttelimme
Niagara Fallssissa Cherokee-intiaaniheimo Senecan perustamaan
Casinoon. Casino oli valtava. Hopeinen pilvenpiirtäjä keskellä ei
mitään. Ulkoseinää koristi talon molemmin puolin leimuavat
liekit. Näky oli jotenkin psykedeelinen. Saimme siten ensimmäisen
kokemuksen Casinosta ennen Vegasia vähän yllättäen ja
odottamatta. Siellä oli yksikätisiä joissa päävoittajaa odotti
jopa 1,5 miljoonan jackpotti. Menetin itse kolme taalaa yksikätisessä
sillä tuloksella, että voitin 50 taalaa. Oikeasti kiljuin kun
näytölle valahti peräperää kolme seiskaa. Lunastin voittoni
muitten matkalaisten kehoituksesta, jos itse olisin saanut päättää
olisin pelannut rahat koittaen isompaa voittoa.
Kerroinko jo käynnistä Empire State
Buildingiin? Meillä oli sinne etukäteen netistä ostetut liput,
sellaiset joilla pääsee jonojen ohi ylös saakka, ja voi
pojat miten se toimikaan hyvin. Meitä palveltiin kuin
kuninkaallisia. Ylipäätänsä joka paikassa minne ikinä New
Yorkissa menetkään saat aina ensiluokkaista ja ystävällistä
palvelua. Punaisiin uniformuihin pukeutuneet työntekijät opastivat
meidät muiden jäädessä jonoon aina ensimmäisiksi ja eteenpäin. Hissillä
menimme aluksi 86. kerrokseen. Siellä pääsi ulos
näköalatasanteelle ihastelemaan joka ikiseen ilmansuuntaan
Manhattania. Alaspäin oli kiva katsella, keltaiset taksit olivat
pienempiä kuin muurahaiset jotka vilisivät siellä pilvenpiirtäjien
välissä. Menimme myös ylimmälle tasolle 102 kerrokseen. Se oli
vain sellainen pienempi sisätila. Jos olisi tiennyt niin ei ehkä olisi tarvinnut
ostaa express-lippuja ihan ylös asti.
Lippujen hintaan kuului cocktailit.
Valitsimme hyviksi valitut Cosmopolitanit. Siis ihan oikeesti, voi
elämä miten hyvälle kaikki täällä maistuu. Baarimikko kertoili
meille säästä, jalkapallosta ja jääkiekosta. Hän kertoi miten
New Yorkkilaiset viettävät lomaa ja varsinkin hän itse. Yleensä
loma on kaksi viikkoa kesäisin.
Joimme Senecan Casinossa myöskin
Cosmopolitanit. Baarimikko Steveniltä kyselimme mikä mahtoi olla
suurin koskaan siellä voitettu päävoitto. Kolme miljoonaahaan se
oli. Siinä oli kuitenkin jotain seikkaperäistä ja outoa ollut.
Voittaja vaan voitti ja voitti, eikä koskaan hävinnyt. Hän sai
voiton lisäksi siten pääsykiellon Casinolle. Tervetullut on
kuitenkin yöpymään anytime, muttei enää pelaamaan. Casinolla
näin tällä reissulla ensimmäistä nurjaa puolta Yhdysvalloista.
Naisten vessassa oli seinään ruuvattuna boksi jonne sai jättää
käytettyjä huumeruiskuja. Ja se oli puoliksi täynnä :(
Niagara Fallssista takaisin
paikallisella bussilla Buffaloon. Se oli kanssa hurja kokemus.
Tupaten täynnä olevassa kyydissä oli nainen joka ilmeisen
sekavassa olotilassa huuteli kaiken matkaa vaikka ja mitä.
Kanssamatkustajat tuntuivat naureskelevan kovasti hänen jutuilleen
mutta meitä ei naurattanut. Pelotti että kaivaa tyyliin jotakin
laukusta ja tuikkaa kylkeen. Tosin mitä tämä olisi ehtinyt
tarrojen repimiseltä bussin sisällä olevista tolpista.
Taas yögreyhound alle, ja 12 tunnin
matka eteen. Matkasimme Buffalosta Chicagoon. Meillä oli bussin
vaihto Clevelandissa. Täällä linja-autoasemalla nähtiin ensimmäistä kertaa
sellainen tilanne, että ryhmä joka oli jäänyt edellisestä
bussista pois kyydistä paikkojen vähyyden takia saivat mennä
ensimmäisenä, ja sitten vasta muut. Meidän jälkeemme kyytiin
otettiin enää vain pari ihmistä. Huokasimme erittäin syvään
helpotuksesta. Ennen sisälle linja-autoon menoa kuljettaja tarkisti
meidän kaikkien passit. Miesten kohdalla hän alkoi nauramaan ihan röhönaurua ja näytti
passeja työkaverillensakin. Molemmilla miehillä on nimenä Janne ja
tämä tuntui olevan hauskaa. Onhan se hauskaa. J lausutaan Jae, N = Än.
Jotensakin paremmin selitettynä, he kääntävät nimen Janeksi ja
huvittavaa on, ja vielä kaksin kappalein yhtä aikaa. Janne on täällä
eksoottinen nimi ja miehet ovat täällä näky :) Greyhoundissa
valitsimme paikat, jälleen erillään toisistamme. Nämä kaksi
viimeisintä greyhoundia olivat kaukana ensimmäisestä bussista
jolla liikuimme. Ensimmäinen oli suorastaan tilaihme. Tässä
viimeisimmässä istuimme taka-osassa vieressä pissalta haiseva
vessa. Arvatkaa kuinka kivaa oli aamupäivän aikana istua siellä
kun lämpötila bussin sisälläkin alkoi hiljalleen nousemaan.
Chicagoon saavuimme aikataulusta tunnin
myöhässä. Bussikuski, joka kaikille sanoi kaiken olevan just fine
suorastaan valehteli. Ihmisillä oli kiire lennoille ja seuraaviin
busseihin, en koskaan saa tietää ehtivätkö he. Me ehdimme
erittäin hyvin metrolla Chicagon lentoasemalle katselemaan jälleen
kerran, tällä kertaa vuokra-autoliike NationalCarsin virkailijan
naureskelua miesten passeille, ja taas kaksin kappalein.
Siinä saimme paikan päällä vähän vääntää rautalangastakin, mutta ihan vähän vain. Tottakai jenkeissä road trip ajetaan jenkkiläisellä autolla (eikö niin?) ja hän tarjosi meille autojen vähyyden vuoksi Nissania. No Thank You. Pyysimme kauniisti (vaadimme) häntä tekemään meille tarjouksen, ja suostuimme uuteen ehdotukseen vasta sen jälkeen kun hän laski ylemmässä luokassa olevan auton hintaa meille puolella ja ymppäsi meidän kaikkien nimet sopimukseen, että kaikki voimme ajaa autoa. Tämä mies sanoi, että ilman muuta hän haluaa reissumme olevan mukava ja meille hyvä. Saimme alle ison mustan maasturin, Buickin. 300 hevosvoimaa ja samainen moottori kuin Cadillacissa, jaksaa viedä meitä all the way to Los Angeles.
Siinä saimme paikan päällä vähän vääntää rautalangastakin, mutta ihan vähän vain. Tottakai jenkeissä road trip ajetaan jenkkiläisellä autolla (eikö niin?) ja hän tarjosi meille autojen vähyyden vuoksi Nissania. No Thank You. Pyysimme kauniisti (vaadimme) häntä tekemään meille tarjouksen, ja suostuimme uuteen ehdotukseen vasta sen jälkeen kun hän laski ylemmässä luokassa olevan auton hintaa meille puolella ja ymppäsi meidän kaikkien nimet sopimukseen, että kaikki voimme ajaa autoa. Tämä mies sanoi, että ilman muuta hän haluaa reissumme olevan mukava ja meille hyvä. Saimme alle ison mustan maasturin, Buickin. 300 hevosvoimaa ja samainen moottori kuin Cadillacissa, jaksaa viedä meitä all the way to Los Angeles.
Ajoimme Buffalo Groveen joka sijaitsee
noin tunnin ajomatkan päässä pohjoiseen Chicagosta.
Matkakumppanimme ystävä Maria oli
lupautunut majoittamaan meidät luokseen. Olen tästä kokemuksesta erittäin mielissäni.
Selvisi, että oma pomoni on asunut vuoden Au pairina viisitoista
vuotta sitten samaisessa piskuisessa Buffalo Groven Deerfieldin
kaupunginosassa. Että osaa olla maailma pieni. Kaikista kolkista
mekin ollaan tuolla. Lisäksi kun saavuimme Deerfieldiin oli olo ihan
kuin olisimme lipuneet Wisteria Lanelle Täydellisissä Naisissa.
Talot kukkaistutuksineen olivat toinen toistaan kauniimpia.
Asuimme Buffalo Grovessa kolme päivää. Kävimme ensimmäisen päivän iltana uimassa Lake Michiganissa kuun valossa. Jätimme auton tien varrelle parkkiin ja kävelimme loppumatkan rannalle. Näin elämäni ensimmäisen kerran tulikärpäsiä. Ajattelin, että mulla heittää varmaan päässä kuin näin välähdyksiä vähän väliä siellä täällä, mutta niin näkivät onneksi muutkin. Erittäin mielenkiintoinen näky. Olen kiitollinen tuosta.
Asuimme Buffalo Grovessa kolme päivää. Kävimme ensimmäisen päivän iltana uimassa Lake Michiganissa kuun valossa. Jätimme auton tien varrelle parkkiin ja kävelimme loppumatkan rannalle. Näin elämäni ensimmäisen kerran tulikärpäsiä. Ajattelin, että mulla heittää varmaan päässä kuin näin välähdyksiä vähän väliä siellä täällä, mutta niin näkivät onneksi muutkin. Erittäin mielenkiintoinen näky. Olen kiitollinen tuosta.
Ennen uintia kävimme ruokaostoksilla
Sam´sin valtavassa kaupassa. Sam´s on vähän kuin Walmart, mutta
sinne pitää olla jäsenkortti. Sams on amerikkalaisille City
Market. Kaupasta ei saa poistua ennenkuin maksamisen jälkeen on
uudelleen, uusi työntekijä tarkastamassa kuittisi ja ostoksiesi
täsmäävuuden kärryissä.
Itsenäisyyspäivän aattopäivän
vietimme tutustuen Harley Davidsonin museoon. Se sijaitsee Milwaukeen
kaupungissa Wisconsisin osavaltiossa. Tykkäsin museosta, vaikka ei
ihan heti uskoisi, mutta siitä mainitaankin, että You can join any
museum, but You belong here. Vanhin ja ensimmäisin harrikka joka
museossa oli, on vuodelta 1903. Sain käynnistää itse museon pihalla (tosin opastuksella)
harrikan (vähän uudempaa mallia), vaihtaa vaihteita ja
kiihdyttää sen 50 mailiin tunnissa. Paikoillaan laitteessa pyörä
tosin pysyi, mutta touchia tuohon touhuun sain. Milwaukeen
kaupungissa tunsin ensimmäistä kertaa vähäsen semmoista villin
lännen meininkiä. Ajoimme Harley-Davidson museoon meksikolaisen
kaupunginosan läpi ja siellä talojen julkisivut olivat kuin tex
willeristä.
Kävimme syömässä lounaan intiaanien
perustamassa ravintolassa Milwaukseessa. Valitsin alkupalaksi kylmän
Carpazhokeiton ja pääruoaksi kanaburriton. Olisin oikeesti voinut
nuolla lautasen jos siinä olisi ollut lautanen. Ruoat tarjoiltiin
metallikoreissa jotka olivat vuorattu voipaperilla. Hauskaa. Iltaa
jatkoimme nauttien ilotulituksesta jonka kaupunki tarjosi seuraavan
päivän itsenäisyyspäivän kunniaksi. Ilotulitus on vuotuinen
tapahtuma jota katsomaan kertyy massoittain ihmisiä. Ruuhka pois
lähtiessä kaupungista oli aikamoinen.
Itsenäisyyspäivän vietimme
Chicagossa. Chicagosta jäi jotenkin hämillinen olo. Toisaalta
kaupunki on häikäisevän upea huimine pilvenpiirtäjineen ja
nähtävyyksineen, mutta toisaalta näimme enemmän kerjäläisiä
kuin esimerkiksi New Yorkissa ja aika pahojakin tapauksia. Näin
kahden lapsen äitinä teki pahaa nähdä parikymppinen nainen
kerjäämässä rahaa mukamas paluulippuun jonnekin. Katsoin häntä
silmiin ja niissä ei ollut yhtään mitään. Nainen istui siinä
sekaisin kuin tatti. Huojui puolelta toiselle. Teki pahaa. Meille
kerrottiin, että Chicagossa on katuja joille ei kannata mennä
päiväsaikaankaan kävelemään.
Kävimme Chicagossa katsomassa Route 66
kyltin. Kyltin kohdalta alkaa kuulu tie. Kävimme Willis Towerissa
jonka 103. kerroksesta oli huimat näkymät yli Chicagon Lake
Michiganille. Itse asiassa Chicago on tuon järven rannalla. Ajan
vähyyden vuoksi ostimme liput City Tourbussiin josta sai hyvän
otoksen kaupungin keskustaa. Tuli tuntumaa niin Blues Brotherseihin
kuin Chicago Bullsseihin Al Caponea unohtamatta. Kävimme
katsastamassa Hard Rock Hotellin joita ei hirveän montaa taida
maailmassa olla. Olen melkeimpä joka kaupungista ostanut
jääkaappimagneetin taikka t-paitoja.
Willis Towerissa |
Istumme edelleen autossa, kello tulee
yksi. Alamme lähestymään St. Lousia. Ilma on kuuma, auton mittari
näyttää 100 fahrenhaitia. Aurinko valaisee vaalean tien. Aika
ajoin tämän uudemman tien kupeessa on mennyt vanha Route 66. Matkaa
saamme taittaa 65 mailin tuntinopeudella. Kauniit valtavat
maissipellot vilisevät tien molemmin puolin. Ylinopeutta täällä
ei kannata ajaa vaikka niin voisi hyvin kuvitella. Meidät ohitti
valkoinen farmari. Ei mennyt kauaa kun oli samainen auto pysähtyneenä
Highwaypoliisi perässä. Aika nopeasti Chicagosta poistuttaessa
maisemat muuttuivat ja isompi moottoritie muuttui pienemmäksi.
Isommalla moottoritiellä oli valtavasti isoja rekkoja. Oli hurjaa
olla kahden rekan välissä kun edessä menee myös yksi ja takana
toinen. Rekat ovat korkeita, jokin pieni matala auto voisi varmasti
mahtua alle.
On ollut pohtimista ihan normaalien
välttämättömyyksien kanssa kuin vessanpönttö ja suihkujen
hanat :) Saa oikeasti suihkussa käydessä miettiä miten veden saa
tulemaan, miten veden saa lämpimämmäksi ja jos ei vesi tule
pikkuhanasta niin miten sen saa tulemaan itse suihkusta.
Vessanpöntössä vesiraja on melkein puolessa välissä pönttöä.
Yksityisyydestä ei ole tietoakaan vessassa käydessä. Totuttelemista on myös ollut kaikkien
matkalaisten yhteisten toiveitten asettamisessa hyvin yhteen. Meille tuli
jo näitten ensimmäisten 7 matkapäivän aikana ensimmäinen
pienoinen kärhämä. Se johtui myös osittain kuumuudesta ja
väsymyksestä. Pitäisi muistaa informoida muita kanssamatkustajia
ja sopia aikatauluista. Ja se mitä on sovittu niin siitä olisi hyvä
pitää kiinni, muuten menee läskiksi tämä. Nähtävää ja
koettavaa on niin paljon, eikä mitenkään ehdi kaikkea tässä
ajassa näkemään.
Eikä tämä matka ole ollut mikään
halpa. Se korreloi vielä lisää sitä, että haluaa nähdä todella
paljon ja loukkaantumisia tulee jos muita ei kuunnella, taikka
ajatellaan vain sitä omaa halua eikä muisteta, että matkassa on
mukana neljä ihmistä. Koko rahan edestä on vähän liiankin totta.
Päivisin ruokaan menee meiltä
kaikilta noin sata taalaa puolin ja toisin. Syömisiin saa rahaa
palamaan tosi helposti useita taaloja. Oman osansa ottaa tipit joita
täytyy maksaa. Tipeistä maksetaan tarjoilijoitten palkat. Yleensä
se on 15 % loppusummasta.
Road toll, elikkä tietulli vie aikalailla kolikoita. Täällä jenkkilöissä on hienosti keksitty summaksi 90 senttiä taikka 1,60 taalaa taikka tasaraha. Tuo yhdeksänkymmentä senttiä siksi, jotta useimmat ihmiset heittävät rahankeruulaariin taalan ja näin rahaa kertyy enemmän. Aika nerokasta. Tietulleja on useimmiten kun käännytään jollekin isommalle valtatielle. Niitä saan hyvin kierrettyä eikä kiertotietä käyttämällä kulu kuin muutama minuutti enemmän aikaa ja kaupan päälle voi saada kauniimmat maisemat katsella tietä.
Road toll, elikkä tietulli vie aikalailla kolikoita. Täällä jenkkilöissä on hienosti keksitty summaksi 90 senttiä taikka 1,60 taalaa taikka tasaraha. Tuo yhdeksänkymmentä senttiä siksi, jotta useimmat ihmiset heittävät rahankeruulaariin taalan ja näin rahaa kertyy enemmän. Aika nerokasta. Tietulleja on useimmiten kun käännytään jollekin isommalle valtatielle. Niitä saan hyvin kierrettyä eikä kiertotietä käyttämällä kulu kuin muutama minuutti enemmän aikaa ja kaupan päälle voi saada kauniimmat maisemat katsella tietä.
Kello on nyt 16.45. Ohitimme juuri St.
Louisin ja kaupungin monumentin, suomalaisen Eliel Saarisen
suunnitteleman korkean kaaren. Oli se hieno. Pidimme lounaan
mittaisen tauon pari tuntia aiemmin. Kävimme syömässä herkulliset
kanasalaatit ameriikan malliin, kanaa kreikkalaiseen tyyliin ja talon
keitot, unohtamatta ihania jälkiruokia, suklaakakkua ja
omenapiirakkaa. Mies haukkasi piirakasta palasen ja ilme olisi
pitänyt ikuistaa. Tyytyväinen hymy kohosi poskille. Piirakka oli
taivaallisen hyvää. Itse paikka jossa söimme on legendaarinen
Ariston Cafe Litchfieldissä aidon ja ehdan vanhan Route 66 tien
varrella. Tapasimme paikan omistajan ja keskustelimme aika kauankin
hänen kanssaan. Omistaja kertoi, että viime kuussa paikassa oli
käynyt 31 eri kansalaisuutta. Viime vuonna yhteensä 21 eri maasta
kävi ihmisiä tässä taukopaikassa. Euroopasta kuulemma saksalaiset
keksivät ensimmäisinä lähteä ajamaan kuulua Route 66:iä.
Ariston Cafesta päästyämme jatkoimmekin jonkin pätkää tätä kuulua vanhaa tietä. Sitä on jäljellä enää paikoin. Uusi ja nopea moottoritie on korvannut vanhan. Onneksi vanhoja tienpätkiä on säilytetty. Kapea ja kulunut ie kaartelee ja mutkittelee maissipeltojen keskellä. Hianoja kangastuksia näkyi. Ilma ulkona on rapsakkaa 41,1 asteen luokkaa, fahrenhaiteissa 106. Vastaantulevat autot tulivat ikäänkuin tuplina vastaan ja tie kiilsi. On kuulemma hauskaa ajanvietettä saada vastaantuleva rekka tööttäämään. Miehen ystävä Janne avasikin ikkunan ja koitti kovasti saada vastaantulijaa reagoimaan, ikävä kyllä tällä erää tuloksetta. Yrittänyttä ei laiteta, kunhan vain päästään takaisin Mother roadille. Päämääräämme Kuningas Elviksen kaupunkiin Memphisiin on matkaa vielä 230 mailia, 370 kilometriä. Saavumme kaupunkiin illalla yhdeksän hujakoilla.
Ariston Cafesta päästyämme jatkoimmekin jonkin pätkää tätä kuulua vanhaa tietä. Sitä on jäljellä enää paikoin. Uusi ja nopea moottoritie on korvannut vanhan. Onneksi vanhoja tienpätkiä on säilytetty. Kapea ja kulunut ie kaartelee ja mutkittelee maissipeltojen keskellä. Hianoja kangastuksia näkyi. Ilma ulkona on rapsakkaa 41,1 asteen luokkaa, fahrenhaiteissa 106. Vastaantulevat autot tulivat ikäänkuin tuplina vastaan ja tie kiilsi. On kuulemma hauskaa ajanvietettä saada vastaantuleva rekka tööttäämään. Miehen ystävä Janne avasikin ikkunan ja koitti kovasti saada vastaantulijaa reagoimaan, ikävä kyllä tällä erää tuloksetta. Yrittänyttä ei laiteta, kunhan vain päästään takaisin Mother roadille. Päämääräämme Kuningas Elviksen kaupunkiin Memphisiin on matkaa vielä 230 mailia, 370 kilometriä. Saavumme kaupunkiin illalla yhdeksän hujakoilla.
Kommentit
Lähetä kommentti