Opettelua

Uusi päivä, uudet kujeet. Aamulla herätessä mulla oli nälkä. Ja ihan tajuton pissahätä. Mulla kohta tuo vedenjuominki tyssää ihan tyystin. Ei tule mitään kun väkisin joutuu vettä kiskomaan. On pakko vähentää edes vähäsen, koska A) En voi enkä jaksa ravata vessassa ihan koko aikaa B) Vieroksun kahviakin jo (ehkä se on tarkoitus) koska sekin alkaa pissattamaan C) Olen ihan varma, että oksennan joku päivä jos jatkan tähän samaan malliin.

Saisiko vettä makeuttaa millään sokeroimattomalla tiivisteellä? Jos sitten menisi paremmin alas. Nyt kyllä ristin käteni kaikkien niitten miljoonien puolesta jotka sitä vettä ei saa, säälittävää tämä mun valitus.

Aamusella rauhassa raejuustot ja mehukeitot naamariin. Tänä aamuna älysin sekoittaa vehnäleseet kaurapuuron joukkoon, meni nekin ihan hyvin alas. Töihin lähtiessä muistin vasta hississä (juu, en hyötyliikuntaa ole vielä tajunnut ottaa käyttööni) että minulla on eväät jääkaapissa ja eikun hakemaan, onneksi en sen kauemmas ollut ehtinyt mennä.

Töissä ihan jees päivä ja pärjäsin hurjalla vihersalaattioliiviöljykanaraejuustolounaalla tosi hyvin. Kahden aikaan sekoittelin itselleni välipalaa, maitorahkaa, mansikoita ja muutaman cashew-pähkinän, tuli vähäsen katseita, että muuten ok mutta mitä tuo valkoinen on... no sitä rahkaahan se. Ja on se kuulkaa vaan pirun kuivaa sekin. Mitä marjoja siihen oikein sekoittaisi, että seoksesta tulisi mehukas ja makoisa?

Illalla kotona kuuden aikaan päivällinen, jälleen uunissa kypsytettyä kanaa, jei. Se taitaakin olla ainut josta en ole valittanut - väärin. On se pirun kuivaa sekin.

Sitten, big mistake. Mies läksi saunaan ja minä muistin ystäväni lauantaina mukaani pakkaamaat cupkaket jääkaapissa. Näin vain sieluni suurin silmin kuinka ne ihanalta minttusuklaalta tuoksuvat herkullisen näköiset kakkuset oikein huusivat nimeäni. Ja minä sorruin. Mä olen tällainen luuseri, minkäännäköistä itsekuria omaamaton onneton nyhverö. Morkkis oli sanoinkuvaamaton ei yhden vaan  kolmen (juu, nyt en valehtele) kakkusen jälkeen. Elämä on täynnä valintoja, ja tämänkaltainen valinta on täysin ja vain sekä ainoastaan itsestä kiinni. On kaksi vaihtoehtoa, ahtaa taikka olla valitsematta. Päätin, että selvästi tarvitsen kovaa harjoitusta tässä. Olkoon tämä opetuksena enkä saa luovuttaa. Luovuttaa en saa missään nimessä.






Kommentit