Samothraken Nike, voiton jumalatar

Tämä kuva tuli vastaani. Kuva on otettu 27.8.2006, jossa istun Samothraken Niken patsaan edustalla Louvren museossa. Kuva on minulle merkityksellinen. Tuona päivänä koin monta elämäni mullistavaa asiaa, suurimpana päätös erota nyt jo aikuisikäisten poikieni isästä. Tuona iltana olin elämäni ensimmäisessä Madonnan konsertissa Pariisin Bercy Stadiumilla. Tuollaista konserttia en ole toista kokemut. Siellä tanssittiin ja bailattiin kylki kyljessä, ihmiset nauttivat  ja pitivät hauskaa. Itse yritin imeä muistini sopukoihin ihan kaiken koko konsertista, olin haltioissani. Se oli huumaavaa. 

Päivällä olimme kolunneet Louvressa niin paljon kuin vain pystyimme, kipusimme Eiffelin torniin ja ihastelimme itse tornia ja Pariisin maisemaa. 

Olin sopinut konsertin jälkeen tapaamisen silloisen puolisoni kanssa, hän saapui vastaan ympärikännissä. Häpesin silmät päästä. Olin kalliin konserttilipun ostanut stipendillä jonka sain valmistumiseni kunniaksi. Matkaa varten säästin. Sen illan piti olla mun. Palkinto mun pitkästä uurastuksesta. 

Se oli viimeinen tikki. Ei tämä ilta ollut syy eroon vaan se kaikki mitä oli tapahtunut jo liian pitkän aikaa, tämä ilta oli vain kertakaikkinen päätös kaikelle. Minun piti päästä kauas nähdäkseni lähelle.  Palattuamme takaisin suomeen kerroin haluavani erota, tästä parin kuukauden kuluttua asuin jo omillani. Kertaakaan en päätöstä ole katunut. Lasten takia ero oli vaikea, mutta päätös oli oikea. 

Samothraken Nike, voiton jumalatar

Kommentit