Kuin kukka kedolla

Karkkilassa Hongiston mailla kukki Suomen vuoden juhlavuonna 2017 mitä kaunein kukkaketo. En päässyt tuolloin sitä katsomaan vaikka olisin halunnut, ja harmitti paljon. Maita viljelevä mies sai kulttuuriteollaan kutsun Linnan juhliin, eikä ihme, kukkakedosta tuli Karkkilan vetovoimaisin ja kiinnostavin kesäkohde. Tuon kauniin kukkakedon näkeminen jäi vain haaveeksi.

Vuonna 2018 pääsin onneksi ihailemaan Vihdin Selkissä olevaa todella kaunista auringonkukkapeltoa, jota ei taasen tänä vuonna enää ole. Olin aivan fiiliksissä siellä, ja niin raskaana kuin olla voi, joten kuvista joita siellä otin jäi aivan mahtava ja kaunis muisto.


Tänä vuonna olen pienen vauvan kanssa koittanut löytää myös kaunista kuvattavaa, ja aika hankalaa on ollut löytää mitään, mutta olen löytänyt kuitenkin. Espoossa sijaitseva Träskändän kartanon puisto on enemmän kuin olen osannut kuvitellakaan. En kuuna päivänä olisi uskonut, että Uudeltamaalta voi löytyä jotakin näin kaunista. Löysin puiston aivan sattumalta viime viikolla, ja olen käynyt siellä jo kaksi kertaa, ja tulen käymään vielä usein. Se on kuin pienoinen satumaa.


Ja se mistä olen nyt ollut erityisen iloinen, on Karkkilasta löytynyt toinen kukkapelto. Minua ei meinannut eilen saada pois sieltä ollenkaan niiden ihanien värien joukosta. Tietoa ei ole, kuka kukkapellon on perustanut, mutta suuret kiitokset hänelle. Keto on yksinkertaisuudessaan niin kaunis. Se sijaitsee 2-tien varressa, 3 kilometriä Karkkilan liittymästä Poriin päin.