Kuninkaallisia hääpukuja

Nyt on kiire jos meinaa vielä ehtiä näkemään kuninkaallisia hääpukuja. Näyttely Royal Wedding Dresses päättyy Tukholman kuninkaanlinnassa 23.4. Itsellä matka kävi Tukholmaan maaliskuun puolessa välissä vain näiden hääpukujen takia, ja oli näyttely näkemisen arvoinen. Pidin kovasti.


















Olen aina ollut hieman hurahtanut kuninkaallisiin ja minua kiinnostaa paljonkin kaikki heihin liittyvä. Olin mieheni kanssa kesäkuussa 2010 Tukholmassa fiilistelemässä Vickanin häähumua paikan päällä. Istuimme pienessä ravintolassa vanhassa kaupungissa ja katselimme isolta screeniltä viiniä maistellen viereisessä kirkossa tapahtuvaa hääseremoniaa. Jotkut miehet huusivat vain pus, pus kun näytti siltä, että tuleva aviopari meinaa pussata. Ja voi sitä hurraahuutojen määrää kun pari oli avioitunut. Oli kiva olla Tukholmassa tuolloin. Palatessamme laivalle näimme parin lipuvan merellä kohti kuninkaanlinnaa. Kuulimme tykinlaukaukset, ja ainakin minä olin haltioissani.






































Kuninkaanlinnassa oli ihana nähdä aivan läheltä kaikkien hääpuvut Silviasta lähtien. Mietin, miten he ovat kaikki niin hoikkia. Vyötäröt kapeat kuin mitkä. Mielestäni kaikki puvut olivat kauniita, mutta Viktorian puku laahuksineen ja juuri siksi mahtipontisuudellaan teki minuun suurimman vaikutuksen.  Se vain on niin kaunis.

Alla kuvia näyttelystä. Nauttikaa.
































Kommentit