Online Complaint Form

Laitettiin valitus Air Berlinille matkalaukkujemme katoamisesta sekä niitten ala-arvoisesta selvittelystä heti Suomeen päästyämme. Jos joku lomake osaa olla hankala niin Air Berlinin Online Complaint Form on. Voi Luoja! Täytin lomakkeen vähintään viisi kertaa uudelleen ja uudelleen, ja joka lähetyksen jälkeen sivusto herjasi pelkkää erroria. Meinasi kärähtää meikäläisellä täky ihan totaalisesti. Sivustolla nimittäin riittää täydennettävää. Joka ikinen detalji pitää siellä olla, vanhempien nimiä eivät sentään kysy. Laitoin sitten lannistuneena infoa sivuston toimimattomuudesta Air Berlinille ja seuraavana päivänä sivusto suostuikin toimimaan. Tosin liitteitä lisättäessä sivusto herjasi niiden suuresta koosta vaikka oma tietokone ilmoitti kokojen olevan reilusti alle. Argh!  Taisin lopulta lähettää yhden kuitin ja kirjoittaa perään "pyytäkää lisää".





Meni reilu viikko kun meille vastattiin ja pahoiteltiin matkalaukkujemme katoamisesta johtunutta haittaa. Hyvitykseksi meille tarjottiin 150 euron voucheria seuraavalle lentovaraukselle Air Berlinillä ja That´s it! Nou Thank You. Eikun uutta valitusta lentoyhtiölle suorastaan raivon partaalla. Kirjoitin pitkän vastausviestin sähköpostiin ystävällisesti ja asiallisesti kuitenkin, ja sen lähetettyäni kilahti automaattivastaus sähköpostiini - No Reply. Niin tietenkin.




Eikun takaisin Air Berlinin Online Complaint Formiin ja täydentämään valitusta ja lisäämään lisäselvitystä yhtiölle. Huh huh, mikä urakka. Mutta, vaikka tuo prosessi on tehty aivan älyttömän hankalaksi, se kannattaa. Voin vain kuvitella kuinka moni ihminen jättää prosessin kesken juuri tämän takia, mutta omista oikeuksistaan kannattaa pitää kiinni, varsinkin kun matkalaukkujen katoamisesta matkalla on oikeasti haittaa.



Tänään valitukseemme vastattiin ja pahoiteltiin edelleen kovasti meille koitunutta haittaa. Meille korvataan yhteensä 295 euroa sekä 150 euron voucherimme korotetaan 345 euroon. Tää on ihan ok meille. Meillä vaatteiden hankintoihin meni matkan päällä 255 euroa (neljättä päivää ja kaksi aikuista) Siinä kiireessä ei ehdi pähkäilemään, kunhan nopsaan rekistä jotakin. Miehelle shortsia,  helle kun oli, toisella oli pelkät pitkät housut päällä. Uutta alusvaatetta ja t-paitaa. Kaikista turhauttavinta oli pyöriminen vaatekaupoissa kun intressit olivat ihan muualla.



Air Berlinin sivusto Facebookissa on täynnä samankaltaisia tarinoita mitä meillä. Pakko yhtiön on noihin reagoida, sehän on kohta konkurssissa kun ihmiset eivät lentoyhtiötä enää käytä - sana kirii. Miksi itse kirjoitin tämän? Kannustaakseni ihmisiä pitämään oikeuksistaan kiinni.

Täältä löytyy lisätietoa kuluttajansuojasta.