Be a Woman

Voi hyvät hyssykät, jos ajatellaan naisellista naista niin sellaista ei saa minusta tekemälläkään. Siis kovasti toivoisin olevani sellainen, mutten vain osaa. Olen joskus täällä kirjoittanutkin, että kampaajalla käynti on ihan hirveää kun en vain osaa kuvailla sitä mitä toivon vaikka sieluni silmin sen kirkkaana silmissäni näen. Salaa haaveilen muuttuvani siellä tuolissa Heidi Klumiksi, mutta joka ikinen kerta lähden pettyen pois. Olen siis toivoton. Taikka sitten se johtuu vain tästä minun sukupolvestani, voi kuule jos tämän päivän 16-vuotiaat tytöt vain ikinä voisivat kuvitella, että kuljimme silloin onneissamme  hiukset permanentattuina, väljät collegepuserot, leviksen farkut (itse levennetyt sellaiset) ja purjehduskengät yllämme he kuolisivat nauruun. Tämän päivän 16 vuotias tyttö on jo nainen. Niin se evoluutio vain etenee, ihan pakko myöntää. Meidän aikanamme ei ollut blogeja joista poimia asustevinkkejä, se oli suosikki ja Regina-lehdet. Alan tässä kohti tuntemaan itseni hyvin vanhaksi.

Jos jotakin todella halusi, se piti tehdä itse. Meidän perhe ei todellakaan ollut mikään hyvin toimeen tuleva. Hyvä, jos yksinhuoltajaäiti sai ruokaa pöytään. Ammensin ystäväni luona MTVe:n kanavalta (heillä oli kaapeli) kaikki ilmiöt mitä pukeutumiseen vain ikinä sieltä silloin sai ja sehän jäi Madonna, Sabrina ja Samantha Fox-linjalle. Heitä kaikkia mukaillen ommeltiin tekstiilitunnilla vartalonmyötäisiä tiukkaakin tiukempia kotelomekkoja ja Madonnan konserttihousuja pallokuvioineen. En ikinä voi ymmärtää miten olen voinut oikeasti kulkea nuo asut päällä koskaan ulkona ihmisten ilmoilla..

Maanantaina minulle laitetaan elämäni ensimmäiset rakennekynnet, sain lahjakortin aikoinaan - en minä muuten. Eikä minulla ole hajuakaan kummat olisivat paremmat, akryyli- vai geelisellaiset? Lisäksi mielestäni ranskalaisten kynsien laitto maksaa aivan liikaa, melkein satasen. Se on jo ryöstö, saatikka istut siellä vieläpä kaksi tuntia kun niitä laitetaan. Mutta kokeiltava se nyt vain on. Ja millä minä ylläpidän kynsiä? Kuitenkin olen kahden viikon kuluttua repimässä niitä irti kynsilakan poistoaineen kanssa.

Olen lapsena ollut ihan aina poikatyttö. Minulla ei ollut niitä kultakutreja joita äiti innolla letitti. Minulla oli aina lyhyt tukka, kunnes pääsin teini-ikään, ja vaatteet hyvinkin poikamaisia.

Tosi Nainen on ollut Lotta. Suomen rintamalla auttamassa maan miehiä ja tekemässä raskasta työtä maamme hyväksi. Tosi Nainen on ollut kätilö entisaikaan maalla. Siellä luteitten joukossa auttamassa synnyttäjää ilman epiduraaleja ja hygieniavälineitä. Tosi Nainen on ollut ihan perheen emäntä ennen vanhaan, eipä ole ollut mikroa, valmisvaippoja saatikka saarioisten valmisruokia, ja vesikin kannettiin joko kaivosta taikka järvestä ja lämmitettiin hellalla.

Hyvää naisten päivää me vahvat naiset.





Kommentit