Washington DC

Saavuimme Washintonin Duellesin lentokentälle aamulla hieman yli seitsemän aamulla. Oli aika näky Washingtonin kenttä, joka on niin iso, että saa ihan ensimmäisenä mennä lentokentän junalla  noutamaan matkalaukkunsakin. Futuristisen näköinen, siisti ja iso kenttä. Siitä kymmenen taalaa maksaneella lentokenttä bussilla 20 minuutin matkan päässä olevalle metroasemalle josta pääsimme matkaamaan metrolla sellaiselle asemalle, josta pääsimme lähimmäs Marylandin kaupunginosassa sijaitsevaa hotelliamme olevalle metroasemalle. Lähin metroasemamme on nimeltään Collage Park U of Md. Siitä jatkettiin (hullut) kävellen painavien matkalaukkujen kanssa varmaankin mailin matka hotellille. Ilma oli paahtavan kuuma ja painostava. Ei tehnyt ihan terää tuollainen urakka kolmen tunnin yöunien jälkeen ja jo nälän vähän kurniessa vatsan pohjassa, mutta minkäs teet, kun ei tarkkaa osviittaa hotellimme Econo Lodgen (jälleen tällainen halpa, mutta hyvä) sijainnista ollut.

Ihan tuli kävellessä autoa ikävä ja mietin mitä mahtoivat ohi ajaneet autot kuvitella nähdessään meidät raahaamassa tässä helteessä kapsäkkejä. Myöhemmin selvisi onneksi, että hotellille pääsee metroasemalta bussilla 86. Ja jossa myöhemmin törmäsimme laumaan suomalaisia kielikurssilaisia. Keskustelimme kolmen tytön kanssa ja toivottelimme erittäin hyvät matkan jatkot heille. On tuo hieno tapa päästä kieltä oppimaan ja näkemään maata.

Siitä nopeat suihkut ja syömään läheiseen ostoskeskukseen. Söin taivaallisen hyvää kanaa. Olisin nuollut lautasen puhtaaksi jos olisin kehdannut. Matkakumppanimme jatkoivat siitä suoraan Washingtonin sydämeen, mutta meidän oli miehen kanssa pakko nukkua päiväunet ennen Washingtonin valloitusta. Siinä neljän hujakoilla lähdimme hotellilta ja saavuimme keskustaan kuuden maissa. Oltaisiin voitu hotelli ottaa hyvin keskustasta jos vain kaikilla olisi ollut heittää muutama satanen majoitukseen lisää. Majoitus Washingtonissa on kallista.

Kävelimme Washingtonin monumentille ja siitä katsomaan White Housea. On nuo vaan niin hienoja nähdä. Katsastimme White Housen edesta ja takaa, ja on se vaan upea. Aika pieni tosin. Mulla jälleen mielikuvitus laukkasi ja mietin pienessä mielessäni millaistakohan talossa on mahtanut Kennedyjen aikaan olla. Sain myöhemmin kuulla, vähän ennen Georgetownin ostoskatuun tutustumista, että Jack kosi vaimoaan eräässä Georgetownissa olevassa ravintolassa.

Ilma oli hiostavan kuuma ja nappasimme Mc Donaldista mukaan Icet Coffeet. Kahvikin on jenkeissä ihan törkeen hyvää ellei satu ostamaan tavallista huoltoasemakahvia joka on oikeesti tiskivettä. Starbucks is my friend in Finland too. Tänään kävimme Washintonissa Bus Tourilla jonne pääsimme vahingossa ilmaiseksi :) Sitä ennen kävimme International Spy Museumissa joka oli ihan mielenkiintoinen huulipuna-aseineen, sateenvarjoaseineen, koirankakkatunnistimineen, tupakkakameroineen, itsemurhapillereineen ja James Bondissa olleessa Aston Martiinineen. Nyt nukkumaan, huomenaamuna Greyhoundilla New Yorkiin :)