Kuumeilua

On mennyt ihan reisille muutamat viime päivät. Olen ollut kipeänä ja olen edelleenkin. Niin tyypillistä! Juuri kesän ensimmäiset ihanat kelit käsillä ja meikäläinen sairastamassa sisällä. Lauantaina olo oli vielä suht siedettävä joten kävin ostamassa parvekkeelle kukkia, mutta sen jälkeen mentiin alamäkeä jo kovaa. Jo sunnuntai-iltana oli pakko käväistä yliopiston apteekissa manskulla hakemassa droppia koska olo oli kertakaikkisen hirveä. Toivottavasti en sairastuta miestä, toisen kun pitäisi olla kunnossa viikonloppuna olevaa maratonia varten.



Tultiin kotiin lääkkeitä ostamasta ja kotipihalla mies alkoi irroittamaan akkua Vespasta. Siihen ympärille kertyi kuin salamaniskusta kutakuinkin kaikki pihan lapset katselemaan miehen toimia. Sellainen noin seitsemänvuotias pikkupoika kysyi maailmanomistajan elkein "hei mitä sä teet?" johon mies vastasi "vähän pyörää värkkään". Poika vastasi "ai, irrotatsä niinku akun vai?" Tässä kohti meikäläinen huuli pyöreänä, kunnes poika jatkoi lisää "vietsä sen akun kotiin ladattavaksi vai?" jolloin mun suu meinasi loksahtaa auki. 

Onko kaikkiin pikkupoikiin sisäänrakennettu kaikenkattava tietämys kaikista moottorilaitteista? Siihen tämä poika jäi katsomaan uteliaana rapun ovelle kun me jatkoimme matkaa miehellä akku kädessänsä kotiimme. Se ilme oli ihana. Kumpa olisi saanut otettua kuvan.

Törmäsin muuten viikonloppuna tähän tosi hersyvään ja elämänläheiseen Lemon Gay-blogiin. Siitä tuli mun favouritti heti. Tässä pieni otos hauskasta tekstinkäytöstä elävästä elämästä "Kiertelin ja kaartelin mun uusia keittiökoneita. En uskalla niitä käyttää, tai siis en osaa. Miksi ne ei järjestä sellaisia keittiökoneiden käyttökursseja? Niin on hifii, ei arvaa kosketella. Yritin laittaa mikron kelloo oikeaan aikaan, se meni ihan sekaisin. Huuti kuin hinaaja, mä löin sitä tiskirätillä, johan hiljeni mokoma rakkine" Heh :)




Kommentit